تابناک-هفته گذشته دکتر محسن رضایی در سفری به بندرعباس از بخش های مختلف اقتصادی استان بازدید کرده و راهی مناطق زلزله زده شد.
کد خبر: ۱۰۱۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸ 01 December 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس؛ دکتر محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور شامگاه سوم آذرماه طی سفری به منظور بررسی وضعیت اقتصادی و سرکشی از مناطق زلزله زده فین بدون تشریفات مرسوم در بین وزرا و معاونین رئیس جمهور با استقبال مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان وارد بندرعباس شد و از صبح روز بعد ماموریت های خود در استان هرمزگان را آغاز کرد؛ 

رضایی در اولین برنامه خود در سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان حضور پیدا کرد و از طرح توسعه بندر شهید رجایی بندرعباس بازدید کرد؛ در این بازدید کرجی ران مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ابعاد مختلف طرح های توسعه ای بزرگترین بندر تجاری کشور را برای معاون اقتصادی رئیس جمهور بازگو کرد و از آینده این طرح گفت. 

وی پس از اطلاع کامل از وضعیت طرح توسعه بندرشهید رجایی  راهی بازدید از بخش های مختلف بندر شهید رجایی بندرعباس شد و با حضور در محل دپو و انبار کالاهای اساسی از جمله برنج دستوراتی در رابطه با نحوه درست انبار کردن و نگهداری و همچنین تسریع در امر ترخیص کالاهای اساسی به مسئولین مربوطه داد.

محسن رضایی سپس در پایانه کانتینری و تخلیه و بارگیری بندر شهید رجایی حاضر شد و در آنجا در جمع خبرنگاران از کانتینرهای اجاره ای برای صادرات و واردات و از افزایش هزینه یک درصدی برخی از کالاها با معطل ماندن در گمرگ گفت و بر همین مبنا تاکید کرد که سیاست دولت برای حمل کالا حمل یکسره است به این شکل که قبل از رسیدن کالا به بندرگاه ها کارهای ترخیصی و اداری آن انجام‌شود تا بلافاصله پس از رسیدن محموله به اسکله در کامیون ها بارگیری شود و برای مصرف راهی نقاط مختلف کشور شود.

معاون رئیس جمهور بخشی از تورم موجود بر روی کالاهای اساسی را ناشی از معطل ماندن کالاها در گمرک دانست و راه کاهش آن را نیز حمل یکسره قلمداد کرد. 

رضایی خبرهای خوشی برای سهامداران خرد بورسی هم داشت و از ماموریت وزارت اقتصاد برای راه اندازی کانون سهامداران خرد جهت جبران زیان بوررسی ها گفت. 

معاون اقتصادی رئیس جمهور در ادامه وارد نشست مشترک بخش خصوصی و دولت شد. 

اتفاق غیر مترقبه این نشست؛ بیرون کردن اصحاب رسانه از این نشست بود و در حالی پیش از این؛ این نوع نشست ها در حضور رسانه ها برگزار می شد و هیچ منعی هم وجود نداشت نشست پشت درهای بسته و به صورت غیر علنی برگزار شد هر چند که محتوی این نشست رسانه ای شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور بعد از نشست با فعالان اقتصادی راهی مجتمع کشتی سازی بندرعباس شد و از روند تعمیرات و ساخت کشتی ها در این مجتمع بازدید کرد؛ روند فعالیت کشتی سازی بندرعباس رضایت بخش دکتر رضایی نبود و بر همین مبنا وی  خبر مذاکره با روس ها برای مشارکت در کشتی سازی بندرعباس را علنی کرد.

مقصد بعدی رضایی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس بود و در این بخش برنامه هم شاهد ناهماهنگی بودیم؛ خودروی حامل خبرنگاران همراه معاون رئیس جمهور که کار پوشش رسانه ای این سفر را برعهده داشتند در درب ورودی این مجتمع معطل شدند و آنها بعد حدود نیم ساعت معطلی به پالایشگاه راه داده شدند که این امر موجب ناراحتی آن ها شد.

دکتر رضایی که حامل پیام حمایت رئیس جمهور از زلزله زدگان بود این بار راهی مناطق زلزله زده شد و در این بخش از برنامه هم خبرنگاران او را همراهی نمی کردند در حالی که می شد با ایجاد امکان حضور خبرنگاران در بازدید از مناطق زلزله زده جو خوبی را ایجاد کرد. 

دکتر رضایی به عنوان برنامه آخر در شورای برنامه ریزی استان نیز شرکت کرد و دغدغه های مدیران استان را شنید.

آنچیز که از اتفاقات برنامه سفر دکتر رضایی مشخص بود و به نظر می رسید این بود که ظاهرا دستی در کار بود که با ناهماهنگی های موجود جلوی پوشش رسانه ای صحیح سفر معاون اقتصادی رئیس جمهور را بگیرد و نمود خوبی از رسانه ها برای او به نمایش نگذارد.

با وجود تمام ناهماهنگی های موجود اما همه ما برادر محسن امام و دغدغه های دیروزش در جبهه های جنگ و دغدغه های امروزش در جبهه جنگ اقتصادی را می دانیم؛ او ریشه مشکلات را در گمرک، کشتی سازی، بورس و پالایشگاه شناخته است و به میدان عمل آمده است و قطعا تدابیر اقتصادی او در کنار درایت آیت الله رئیسی می تواند مشکلات کشور را مرتفع کند. 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار